"Orgelspelande"

Hej hopp!

Maste nog forklara lite saker fran min lilla lista! Mitt "jobb" ar att tva ganger spela "orgel" (som gick sonder sa nu spelar jag keyboard...) i en liten liten kyrka. JAg gjorde det i sondags och det var 4 personer dar, plus prasten, Jennifer, jag och vaktmastaren blev vi 8.  Men det ar kul, och jag tjanar 100 $ pa det hoho  

Forra helgen var jag och Jorgelina i Ottawa! Vi tog bussen pa fredagen (i snostorm sa det tog 4 timmar istallet for 2) och vi bodde hos Louis' syster Renée. Vi akte skridskor pa varldens langsta skridskobana, at poutine, shoppade, gick pa museum, besokte parlamentet etc. Det var en kort men valdigt effektiv resa haha! Bilder kommer. 

Jag kanner mig sa himla amerikansk nar jag ramlar in pa Ozias Leduc varje morgon med min lilla matvaska i handen och skabbiga kangor pa fotterna. Det anda jag inte har ar en fullproppad ryggsack, men det ar bara for att min ar trasig haha. Jag trodde inte att Quebec skulle vara sa amerikanskt som det faktiskt ar, men det ar som mamma sa (eller som hon hade hort av nan eller hur det nu var) att det anda som skiljer Quebec fran resten av nordamerika ar spraket och religionen. 

Nu ska jag vara lite social, tack och hej

Kommentarer
Postat av: mamma tropp

Ja, det är väl lite mer än språket och religionen, men väldigt mycket känner jag igen. men det är allmänt trevligare stämning i Kanada. Brottsstatistiken är lägre och vapenlobbyn inte lika hysterisk. Tror jag... Så håll dig i kanada!
Mitt Italien-knäpp i knät var en menisk-skada. Jag skall opereras (titthål) och när du kommer hem 7 juli, märks ingenting! Kul, kul!

Kramar till min unge!
mamma

2008-02-20 @ 15:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0