NHL!!!

HEJ!

Igar var det klimax! Jag och Matteo fick ju hockeybiljetter av Robert och Yolande i julklapp och igar var den stora dagen! Yolande hamtade oss efter skolan och vi akte in till Montreal. Vi traffade Robert pa St Hubert, en quebecois-restaurang med specialiten kyckling (Jakob skulle alska det) precis brevid Centre Bell, hemma arenan for Canadiens, Montreal. Det var NY rangers (med Henrik Lundqvist som malvakt!!) mot Montreal. Vi satt pa oversta laktaren med valdigt bra utsikt over isen. Det borjade daligt (men bra for Henke!) med att NY la 5 mal pa raken, och jag tankte asch,vi hade otur, men det spelar faktiskt ingen roll, for jag har sett en NHL match! Men sen i andra perioden borjade det att handa saker (det gick samre for Henke...) och The Habs (dvs Montreal) kom tillbaka. I slutet av tredje perioden stod den osannolikt 5-5! Efter en extra period var det fortfarande lika och det var dags for straffar. Den forsta raddade Montreals malvakt Huet och aven Henke tog den forsta. Aven den andra tog Huet men Henke slappte in. Nar Huet raddade den tredje och sista var det klart, Montreal hade vunnit! Det var den basta matchen i Montreals 100 ar langa historia, aldrig innan har de legat under med 5 poang och sedan kommit tillbaka och vunnit, och jag var dar!!!! Stamningen var valdigt speciell, i borjan var alla missnojda och publiken var tyst forutom de som ropade "Wake up" och "C'est platte" (det ar trakigt haha). Men sen nar det gick battre kunde de inte halla kaften, stor skillnad och mycket roligare!!  Pa radion pratade de om underverk och vilken magisk afton det hade varit haha. Det kanske inte var magiskt, men sjukt roligt!! (jag fick massa konstiga blickar nar jag okontrollerat hejade pa bada lagen, eller iaf den andra malvakten. Jag forsokte heja 50/50 haha, varannan "Go Habs GO!" blev "Go Henke GO!")

Jag alskar hockey - Julia 

Kommentarer
Postat av: mamma tropp

Intressant utveckling! vad tror du om Frölunda Indians till hösten? Sitta och gasta på Scandinavium? Pappa följer nog gladeligen med!

Jag kanske inte är så supertänd, men behöver du sällskap, så

Kram från din icke så sportintresserade mamma

2008-02-21 @ 14:10:51
Postat av: Emelie

hahaha hockey ÄR kul! vi får gå på någon match när du är hemma igen.

2008-02-24 @ 11:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0