"Akta dig karl. Det är skottår."

Hej!

Idag ar det skottdagen, och enligt traditionen ar det kvinnornas tur att fria. Men jag har ju inte riktigt nan att fria till, sa jag far skippa den traditionen.  Idag ar det ocksa sista dagen i skolan innan en veckas lov, la semaine de rêlache. Vi slipper sista perioden for det ar hockeymatch mellan larare och elever! Sen borjar vi lovet med en italiensk middag av Mateo hemma hos mig!! 

Igar var jag och klippte mig hos Florence, la soeur de Yolande. Gratis, tacktack. Mycket forsvann och det var bara bra for jag hade en rishog pa huvudet. Vi klippte oss allihopa, Robert, Mateo et moi. Igar hade jag ocksa ett ekomoniprov som var SVART. Satt en och en halv period med det, men jag hade ju en ursakt for att kunna halla pa langre eftersom jag inte ar fransktalande (fast det var inte franskan som var problemet...) 

Lovet borjar bra med att vi aker till Montreal lordag for att vara uppe hela natten, det ar La nuit blanche (den vita natten). Massa saker som hander runt om i Montreal hela natten fram tills klockan 5 pa morgonen. Som vanligt har AFS planerat sa vi kan ha nan stans att sova efterat osv. och AFS folk fran hela vastra Quebec kommer sa det blir kul, men antagligen kallt...de annonserar sno IGEN hela lordagen, vi far se hur det blir. Kan det fa plats med mer sno?? 

Nu har jag engelska och sen ska jag och Jor dreggla over hockeyspelarna.... 
Puss och kram, Jullis-Mullis

ps. mamma: Sjatte Maria betyder att jag var det sjatte personen som sjong en Maria-sang, eller vad man ska saga... vi var i alla fall 6 Marior! ds.
  

Kommentarer
Postat av: mamma tropp

jag hoppas du hakar på alla AFS-arrangemang! De verkar ju vara aktiva och det brukade vara SÅ kul att träffa andra studenter, som jag minns det! Så - enjoy yourself, have fun, the opportunity does not come twice! när var det Niagara-dags - det kanske inte var förrän i maj när jag tänker på det. puss&kram,

Lots of love,
Mamma

2008-03-04 @ 13:39:36
Postat av: mamma tropp

Krya på dig, älskling, och vet du vat? nu har vi SNÖ här, tro det eller ej! Men den regnar nog bort till helgen. men fint är drt just nu i alla fall!!!

Get well-pussar, mamma

2008-03-26 @ 14:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0