Jag ar frisk

Hej halla

Jag har gatt och blivit frisk igen vilket ar valdigt skont. Bodde hemma hos Robert och Yolande hela forra veckan eftersom Jen inte far bli sjuk. I helgen var jag och Tani pa en kompis konstakningsforestallning. Hon var riktigt duktig! Fast det var kallt att sitta still dar i flera timmar, vilket inte var sa bra for min forkylning. 

Idag hade jag ett tre timmar langt franska prov, det ar tyvarr inte ett aprilskamt... Jag satt hela tiden men hann anda inte klart.  Production ercrite, agrumenterande text om dagens teknologi och forskning. Trodde jag skulle do...neee.

Varen kom! och gick... Det var jattefint och soligt och snon borjade smalta, faglarna sjong och man behovde nastan inte jacka, tills det borjade snoa igen... Fast det var inte sa mycket sa det smalte och sen borjade det regna. Jag sager som min van Ian, I don't like mother nature's hormon problems. Men idag, nar jag satt bedrovad (eller inte) pa mitt franska prov och tittade ut genom fonstret och sag knoppar pa tradet utanfor. It made my day. Trodde aldrig varen skulle komma i detta winterwonderland. 

I helgen blir det lonnsiraps kalas igen, fast i en riktig cabane a sucre hos Yolandes syster. 

Puss och kram - julia roman 

Kommentarer
Postat av: mamma tropp

Skönt att du är frisk, min gumma! Ta hand om dig nu och håll dig frisk! Sov ordentligt och ät frukt och grönt (som jag tror att du gör!) Lönnsirap hjälper inte mot förkylning, dock! Fast man kan bli rätt rund av för mycket av det goda tror jag! Här har snön smält igen och det KANSKE blir vår snart! Knopparna på magnolian är stora och ludna, fast luddet liksom hänger av allt regn! Allt väl! Några roliga april-skämt? Vi blev ganska lurade av Christian på jobbet som påstod att Uppdrag Granskning ville hit och tala med oss om arvoden. Som tur var var det ett skämt!Massor av kramar, mamma

2008-04-02 @ 09:53:57
Postat av: Lisa

Julia, quelle belle intellectuelle! Tre timmars franskaprov! Vi tänker på dig. Vädret verkar ganska svenskt, tycker jag. I förrgår låg världen vit här igen. "Jag har fått nog med snö", klagar Sunniva. Fast det är ju en överdrift, denna snöfattiga vinter. Men nu vill vi ha vår! Och faktiskt. Idag blev det plötsligt vårlikt, med krokus som streäcker på sig och påskliljor som tar sats, trots noll grader i morse. Tore är rätt nära dig nu - i Boston. Vï åker till New York 26 april till 3 maj. Skönt om dig!
Lisa

2008-04-11 @ 18:29:55
Postat av: mamma tropp

Exakt vad är en cabane a sucre? en "riktig" menar jag"! Hmmm... Valborg i NY. fast just Valborgsfirandet är ju inte så stort i USA: Du får tänka på oss (undrar vad vi skall hitta på???)
Igår cyklade jag till Bertilsons suga igen! Det var en härlig vårdag och jag åt min gulashsoppa ute u asolen bland massor av folk med barn och hundar. OCH VITSIPPOR I SNÅREN! Härligt helt enkelt!pUSS, MAMMA

2008-04-14 @ 11:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0