SNOSTORM

Hej! 

Sondag kvall, imorgon ar det ny vecka, nytt liv osv.. Forhoppningsvis ar det ingen skola imorgon, for det har varit snostorm hela langa dagen och antagligen hela natten ocksa. Inga skolbussar = ingen skola! Jag har ater igen haft en trevlig vecka, den som precis gick lika snabbt och obemarkt forbi som alla andra veckor har. TIDEN GAR SNABBT! Veckans  hojdpunkt var konserten med skolan. Pa luciadagen var det Julkonsert pa Ozias Leduc med de musikgrupper som har valt musik som tillval och 1a och 5e klass i musikkoncentration. Jag spelade saxofon (hahaha) och sjong Oh Happy day och Imagine. Det var riktigt kul! Sen stannade jag kvar med Tatiana och Pierre och sag koncentrationen, helt galet bra! Jag hade en riktigt rolig kvall. Nar jag kom hem at jag och Jen musslor med sotpotatis pommes frites. Fredag hade jag en kort skoldag, efter lunch kom Jen och hamtade mig och Bruno och korde oss till Ceder Street Elementary School i Beloeil. Vi var nastan de enda high school eleverna som tillsammans med smattingarna i koren gjorde en konsert for barnen pa skolan. Sen korde en buss oss till (mormon) kyrkan dar vi ovar FOR DET VAR DAGS FOR JULFEST! Vi julpysslade, drack varmchoklad och dansade canadensisk folkdans. Sen at vi middag (valdigt juligt, BBQ kyckling med ett berg av smaklosa pommes frites i papperslador) och hade en till konsert for foraldrarna. Jen, Louis och Jorgelina kom. Sen drog Jen och Louis vidare och at middag i Montreal medans jag och Jor gick pa bio med mina korkompisar. Vi sag I am legend med Will Smith. 

Thats all for tonight folks SEE YA LATER

Kommentarer
Postat av: mamma tropp

Tjena, min lilla artist! Du spelar redan sax så att du kan uppträda! Vi får väl fixa en här hemma så du kan fortsätta!

Vi var på jul-tra-di-ton igår. Middag först med Grönforsarna. Trevligt och traditionellt, minsann! Och fullt på Operan! Hans Josefsson sa att han tyckte det var så kul att följa Brunnsbobarnen under de tre år de är med! Jakob och Emelie var "veteraner.."

Och nu är det julvecka, mycket att fixa, men det skall väl ordna sig, tror jag! nedanför mig sjunger de vackra sånger och hela Domkyrkoplan är full med barn i gula västar. En kamel och en åsna promenerar omkring... Levande julkrubba helt enkelt. Väldigt gulligt!

Pussar,
mamma

2007-12-17 @ 10:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0