Rapport fran Chicoutimi

Hejsan hoppsan,

annu en dag i ett snoigt Quebec gar mot sitt slut.

Igar var en skiddag, tre timmar i skogen pa langdskidor, fast jag kanske mest var pa rumpan. Louis sa att jag sag ut som jag var fran Kalifornien "sag inte till nan att du ar fran Sverige, du borde ju vara fodd pa dom dar (skidorna)". Ok, jag kanske inte var jattebra, men for att vara forsta gangen pa typ 10 ar tycker jag att jag var valdigt duktig. Nedforsbackar ar jobbigast, skidorna ar ju for smala far att man ska kunna halla balansen! Men, ovning ger ju fardighet och det skulle inte forvana mig om Louis tvingade ut mig imorgon igen. Fast nan dag ska vi aka utfor, sa da far jag val visa dom att jag ar fran Sverige i alla fall.

Igar kom ocksa Louis syster Renée med familj, Luc och David 5 ar, sa antligen har jag hittat en lekkamrat... Vi tittar pa tecknat och leker med bilar hela dagen lang. Fast idag lekte jag med lite aldre personer, Jen och gammalfarmor 94 ar. Medans dom andra kastade sig ut for stup (glissand, pulka fast lite farligare) stannade jag med migran och Jen utan lust kvar hos Thela (Therese Lapointe) och spelade Alfapet pa franska! Det kanske inte var sa mycket battre an att leka i snon for huvudvarken men det var faktiskt rolig. Fast svart, med en 94aring som var mastare pa Alfapet och jag lovar att hon fuskade mer an en gang. Jag kom i alla fall 2a andra omgangen, av tre...

Om jag inte hinner skriva innan nasta ar har borjat, GOTT NYTT AR!!!
JULIA


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, när du får åka utför kan du allt visa dom! Du är bäst!

Gott Nytt År Julia!!
Jättekramar!

2007-12-30 @ 00:56:44
Postat av: mamma Sanna

GOTT NYTT ÅR! HAPPY NEW YEAR! JOUEUX ANNÈ á tous! Här har vi ingen snö alls. Igåg firade vi Cajsas 50årsdag KUL! Idag vilade vi halva dagen och sen hjälpte Jakob och pappa till att röja efter festen. Jag och Agneta var ute och gick. Det har således varit lugnt! Och kul! Mycket musik på festen och dans till Cajsas orkester. Jakob har varit med kusinerna på Universeum i helgen och på stan idag. Kul att träffa kusinerna! Alla hälsar såklart. och jag skall skicka din bloggadress till kusin Gun. Nu skall jag lägga mig och läsa ut min bok, så jag kan byta den i morgon. Hurra!

Nyårspussar och kramar till allihop!!!
Mamma

2008-01-01 @ 22:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0