Dan-fore-dan-fore-dopparedan

Hej alla!

Idag ar det dan-fore-dan-fore-dopparedan. Men det kanns inte riktigt sa for allt ar sa annorlunda ocn nytt. Fast nu nar jag bor hos Robert och Yolande ar det lite mer svenskt iallafall! De har namnligen en svensk AFS dotter som dom ar valdigt nara och dom har varit i Sveriga manga manga ggr sa de kanner till de svenska traditionerna, tex gloff som vi drack i torsdags Igar var det minijul med Matteo (italien)! Vi at fondue och tittade pa faniga julfilmer. Och de overrosade oss med julklappar! De lurade oss med att saga i onsdags att de var "anti-julklappar", sedan gav de oss varsin bok om Montreal, godis (direkt inmporerat fran Sverige, djungelvral och Twist), en jattefin troja fran Roots och HOCKEYBILJETTER!!!!!  Canadiens (Montreal) vs. NY Rangers i februari! KLIMAX! Jag trivs verkligen har, till skillnad fran Jen & co har dom erfarenhet av AFS studenter och de vet vad jag gar igenom. (plus att de lyssnar pa mig, pratar franska med mig och satter inte en massa krav pa mig)

Tisdag - torsdag var det julslutprov i skolan. Ekonomi, franska, matte och engelska. Ekonomin var SVAR men det gick ganska bra (med tanke pa at tjag hade glomt min ordbok och anvande min lilla daliga fickordbok) franskan var katastrof, kunde likagarna struntat i det som Jor) och matten och engelskan var lekande latt, typ...

Nu ska jag brosta mina sma tander och sen ska vi aka till Montreal och shoppa i Montreal Underground!
 
Merci au petit Jesus - Julia

ps. Mamma, dina kommentarer fastnar, fast du kanske inte ser det, pappa jag tror du kommer alska den nya Mr Bean filmen om du inte redan sett den! Sag den i gar med Robert och jag som inte gillar honom annars tyckte den var riktigt kul! Max: GRATTIS PA FODELSEDAGEN! ds.

Kommentarer
Postat av: mamma tropp

Gloff - hm, jag undrar jag... och sådana dä antijulklappsmänniskor som sedan är väst på julklappar, de borde utvisas!!! Varför int erkänna att det är kul med julklappar! Det tycker jag - både att få och att ge!!! men nu får vi vänta länge innan det är dax! Tur att det bara är jul en gång om året - det är väl det som gör det så speciellt också! Vi vräker på en gång och sen vilar vi i elva månader till nästa gång! Då får du se till att vara hemma, min gurka! Massor av kramar, mamma

2008-01-30 @ 15:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0